Ezzel a bejegyzéssel folytatom a dél-koreai iskolarendszerről szóló sorozatot. Most az angol nyelvoktatásról lesz szó. Tudjuk, hogy itthon elég vegyes nyelvórák vannak, van olyan iskola, ahol kiemelkedő angol nyelvoktatás folyik, de van olyan, ahol pont az ellenkezője illetve borsos ára van, hogyha valaki jó angol képzésben akar részesülni. Viszont mi a helyzet Dél-Koreában?
Funkció
és attitűd
Az
angol nyelvnek különböző funkció vannak a koreai társadalomban, mely az elmúlt
évszázadban lett jelentős a koreai háború után. Első sorban a világkereskedelem
miatt vált jelentősé; különösen az Egyesült Államok felé nyitnak.
Ma már fontos angolul beszélni ezért az oktatásukban a kínai nyelv mellett az angol is szerepel, akinek ez nem elég, speciális angol oktatásra jár például: üzleti, kereskedelmi vagy tudományos angolra. Persze nem lenne ennyire népszerű ez a nyelv, ha a helyi média nem erősíti meg ezt a „imádatot”.
Ma már fontos angolul beszélni ezért az oktatásukban a kínai nyelv mellett az angol is szerepel, akinek ez nem elég, speciális angol oktatásra jár például: üzleti, kereskedelmi vagy tudományos angolra. Persze nem lenne ennyire népszerű ez a nyelv, ha a helyi média nem erősíti meg ezt a „imádatot”.
Nyelvoktatás
Az
angol nyelvet mind a magán és mind az állami iskolákban kötelező tanítani (sőt
egyes magánóvodákban is van lehetőség erre). A nyugati iskolákhoz hasonlóan a
tanítás reggeltől délután közepéig tart (kivéve a magániskolákat, mert itt van
lehetőség délutáni és esti tanításra is). Mivel a szülők rengeteg pénzt
fektetnek bele abba, hogy gyermekük kiválóan tudjon angolul, sok diák jár este
magánórákra. Sajnos ez még nem jelenti azt, hogy sikeresen megtanulnak angolul.
Kevés az olyan, aki folyékonyan tud beszélni ezen a nyelven így akármennyire is
szeretik, nem biztos, hogy egy külföldivel tud beszélni angolul.
Egy angol tanár helyzete Dél-Koreában
Az
első szembetűnő dolog talán egy angol tanár fizetése, ha tapasztalt egy
pedagógus, akkor közel 2-2,7 millió wont kereshet havonta. Hetente 30-40 órát
dolgozik ezért a fizetésért. A koreai munkajog miatt az egészségügyi biztosítás
50%-át az iskola fedezi. A szerződés részét képezi a fizetett szabadságról és a különböző bónuszokról
szóló részek. Emellett a végkielégítés is szerepel benne így, ha valaki
elégedetlen és felbontja a szerződését az iskolával megkapja egyhavi fizetését.
A legtöbb tanár szeret tanítani így maradnak 2-3 vagy akár több évig is az
adott iskolában.
Modernizáció
Dél-Koreában
eljutottak arra a szintre, hogy tesztelni tudjanak egy olyan robotot, mely
angol nyelvet tanít. Sétál, forog, ábrákat vetít, beszél, énekel, verset mond
és mesét olvas. Röviden az angol tanár jobb keze lesz. Ha sikeresnek
bizonyul ez a robot, akkor a kormány 45 millió dollárt hajlandó erre fordítani.
„R-tanulás” néven fut most a program és 2013 végéig 8 ezer óvodát és általános
iskolát szeretnének felszerelni ezzel a robottal. Természetesen a robotok csak a tanár segítői, így (még) nem veszik át a helyüket. Hogy ebből mi lesz később, és hogy sikeresebben fognak-e ezáltal tanulni a gyerekek angolul a jövő zenéje.
Amit
Észak-Koreáról tudunk
Nyugati
mintára alapozva 2007-ben Észak-Korea megváltoztatta az oktatási reformját.
Nagyobb hangsúlyt fektettek az angol nyelv oktatásába.
Összességében a fentebb említett pontok a leglényegesebbek az ottani angol nyelvoktatási rendszerben. Szerintetek mennyire hasznos? Mi a véleményetek a robotokról? Kipróbálnátok egy ilyen angol órát?
Ha tetszett ez a bejegyzés akkor kérlek értékeld, vagy nyugodtan írd le a véleményedet ide a kommentbe vagy akár a chatbe is. Ezzel megkönnyebbítenétek a "munkámat" ^^, és könnyebb lenne összeszedni, hogy mi érdekelhet majd a későbbiekben titeket. Ha van ötletetek, akkor azt is nyugodtan osszátok meg velem ^-^.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése